Tο σχέδιο για την παράδοση στους τούρκους αδιαμφισβήτητων ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων

Θα μας χρειαστεί στο μέλλον για απόδοση δικαιοσύνης.
Η εθνική καταστροφή από τη σύναψη λεόντειας συμφωνίας με την Αίγυπτο: Η νομική ακαδημαϊκή κοινότητα των ολίγιστων για το έγκλημα της παράδοσης ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων σε Τουρκία και Αίγυπτο
Το επίκαιρο ζήτημα της οριοθέτησης των θαλασσίων ζωνών στην Ανατολική Μεσόγειο εξέτασε η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου 2020 με διοργανωτή την Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος. Η εκδήλωση για λόγους συμβολικούς πραγματοποιήθηκε στο… Καστελόριζο.
Ακολουθούν τα ζητήματα που ο νομικός ακαδημαϊκός και δικηγορικός κόσμος απέφυγε επιμελώς να θίξει υπονομεύοντας, με τον τρόπο αυτό, το ίδιο αυτό το κύρος του δικηγορικού σώματος στη συνείδηση των πολιτών, έτσι που η Ιστορία τούς δικηγόρους, είτε ως μάχιμους είτε ως ακαδημαϊκούς, στα μαύρα κατάστιχά της θα κατατάξει στους θεσμικά ολίγιστους του Ελληνισμού.
Ακολουθούν οι ερωτήσεις που ποτέ δεν έγιναν και οι απαντήσεις που ποτέ δε δόθηκαν στην εκδήλωση.
1. Είναι η Ελλάς Αρχιπελαγικό κράτος?
Η Ελλάς είναι ξεκάθαρα Αρχιπελαγικό κράτος. Ο όρος αρχιπέλαγος, στη γεωγραφία, χαρακτηρίζει γεωλογικό σχηματισμό αποτελούμενο από μια α λ υ σ ί δ α ή ανεπτυγμένη σ υ σ τ ά δ α ν η σ ι ώ ν. Αν και αρχιπελάγη απαντώνται συνήθως στην ανοιχτή θάλασσα, εντούτοις σε ορισμένες περιπτώσεις αναφέρεται και σε μ ι κ τ ά κράτη η επικράτεια των οποίων αποτελείται από ηπειρωτικά και νησιώτικα εδάφη που γειτνιάζουν με μεγάλους όγκους ηπειρωτικής ξηράς.
Αν και σύμφωνα με την Σύμβαση ΔΘ ως αρχιπελαγικό κράτος λογίζεται «το αμιγώς αρχιπελαγικό κράτος, δηλαδή εκείνο που αποτελείται από αποκλειστικά από νησιά», εντούτοις από τις σχετικές ρυθμίσεις ως ε ξ α ί ρ ε σ η λογίζονται τα «μ ι κ τ ά κράτη» δηλαδή τα κράτη εκείνα που αποτελούνται τόσο από νησιωτικά συμπλέγματα όσο και από ηπειρωτικό έδαφος, εφόσον το σύμπλεγμα νήσων είναι τόσο στενά σ υ ν δ ε δ ε μ έ ν α μεταξύ τους ώστε να σχηματίζουν μια α υ τ ο τ ε λ ή γ ε ω γ ρ α φ ι κ ή, ο ι κ ο ν ο μ ι κ ή και π ο λ ι τ ι κ ή ε ν ό τ η τ α, ή που θεωρούνται ι σ τ ο ρ ι κ ά ότι σχηματίζουν μια τέτοια ε ν ό τ η τ α. Ως τέτοια περίπτωση μικτού Αρχιπελαγικού κράτους θεωρείται η Ε λ λ ά δ α.
Στην Ελλάδα αρχικά ο όρος “αρχιπέλαγος” που δηλώνει σαφώς τις αξιώσεις της χώρας μας έναντι της Τουρκίας ως “Αρχιπελαγικό κράτος” χρησιμοποιήθηκε ως όρος στρατιωτικής διοικητικής ορολογίας στον Ελληνικό Στρατό π.χ. «Γενική Διοίκηση Α ρ χ ι π ε λ ά γ ο υ ς», «Μεραρχία Α ρ χ ι π ε λ ά γ ο υ ς» [Wikipedia: αρχιπέλαγος] αλλά εγκαταλείφθηκε στη συνέχεια για λόγους που μέχρι χθες μας ήταν άγνωστοι αλλά σήμερα όλοι αντιλαμβανόμαστε…
Η Μεγίστη (Καστελόριζο) δεν είναι ένα αποκομμένο νησί στα τουρκικά παράλια με απειροελάχιστη ακτογραμμή σε σύγκριση με την τουρκική αντικριστή ακτογραμμή, αλλά είναι ένα (1) νησί από τα έξι χιλιάδες (6.000) νησιά και νησίδες του Ελληνικού Α ρ χ ι π ε λ ά γ ο υ ς, με την Ελλάδα να κατατάσσεται στην 9η θέση του καταλόγου των χωρών με το μεγαλύτερο μήκος ακτογραμμής στην Υφήλιο
Η Ελλάς βρίσκεται στην 9η θέση τού καταλόγου των χωρών με το μεγαλύτερο μήκος ακτογραμμής, με την Τουρκία να βρίσκεται στη 17η θέση του καταλόγου. Ο λόγος ελληνικής / τουρκικής ακτογραμμής είναι στο 2/1 ήτοι η ελληνική ακτογραμμή είναι δ ι π λ ά σ ι α της τουρκικής.
Σχετικά με το δικαίωμα των νησιών μας σε δικαιοδοσία στην υφαλοκρηπίδα τους, το Διεθνές Δίκαιο, η Σύμβαση της Γενεύης για την υφαλοκρηπίδα και το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας UNCLOS, δίνει στα νησιά το δικαίωμα π λ ή ρ ο υ ς δικαιοδοσίας στην υφαλοκρηπίδα τους.
Σύμφωνα με το Άρθρο 6 παράγραφος 2 της από 29 Απριλίου 1958 Σύμβασης της Γενεύης για την υφαλοκρηπίδα, κ ά θ ε νησί του Αιγαίου έχει δικαίωμα στην υφαλοκρηπίδα, του οποίου τα όρια με την Τουρκία πρέπει να καθορίζονται από την αρχή της ισότητας.
Σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, τα νησιά, οι νησίδες, οι βραχονησίδες, οι σκόπελοι και ανορθωμένοι βράχοι, έ χ ο υ ν κι αυτά υφαλοκρηπίδα. Εξαίρεση αποτελούν, σύμφωνα με το άρθρο 121 της Σύμβασης του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας του 1982, οι βραχονησίδες και οι βράχοι, οι οποίοι δ ε ν μπορούν να διατηρήσουν ανθρώπινο πληθυσμό ή αυτόνομη οικονομική ζωή (καλλιέργεια ή κτηνοτροφία).
[βλ. Το δικαίωμα των ελληνικών νησιών στις θαλάσσιες ζώνες – οριοθέτηση αιγιαλίτιδας ζώνης, υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ στο Αιγαίο: Η Ελλάς είναι ξεκάθαρα Αρχιπελαγικό κράτος!
2. Τι νομικά πρωτοφανές και αδιανόητο κατά το Διεθνές Δίκαιο και την πάγια νομολογία των διεθνών Δικαστηρίων ισχυρίζεται η Τουρκία?
Σχετικά με τις νομικά αδιανόητες θέσεις της Τουρκίας επί του θέματος, θέσεις που βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση με το Δ.Δ., κυρίαρχη είναι η θέση της τουρκικής προπαγάνδας, που δυστυχώς διακινείται και στο εσωτερικό από κυβερνητικούς, ακαδημαϊκούς, διπλωματικούς και δημοσιογραφικούς ελληνικούς κύκλους που λειτουργούν υπονομευτικά για τα εθνικά συμφέροντα, σύμφωνα με την οποία τα ελληνικά νησιά δεν έχουν το δικαίωμα πλήρους δικαιοδοσίας στην υφαλοκρηπίδα επειδή τάχα επικάθονται στην υφαλοκρηπίδα της Ανατολίας, ήτοι τα ελληνικά νησιά είναι η συνέχεια του γεωλογικού ανάγλυφου του πυθμένα της ηπειρωτικής υφαλοκρηπίδας της ηπειρωτικής χερσονήσου της Ανατολίας (τουρκική επικράτεια).
Σύμφωνα με την πάγια νομολογία του Διεθνούς Δικαστηρίου, «Μέχρι τα 200 ν.μ. από τις ακτές, το γεωλογικό κριτήριο δ ε ν λαμβάνεται καθόλου υπόψη. Η γεωμορφολογία του βυθού σχετίζεται με την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας μ ό ν ο στις περιπτώσεις που εκτείνονται πέρα από τα 200 ν.μ., συνεπώς το Δικαστήριο έχει κρίνει ότι οριοθέτηση ενός και μόνο θαλάσσιου ορίου πρέπει να καθοριστεί με βάση τη γ ε ω γ ρ α φ ί α και ό χ ι τη γ ε ω λ ο γ ί α ή τη γεωμορφολογία » [Dispute concerning delimitation of the Maritime Boundary between Bangladesh and Myanmar in the Bay of Bengal, (Bangladesh/Myanmar), Case No 16, Judgment, ITLOS, 14 March 2012, para. 322].
Δεδομένου ότι το Αιγαίο είναι σχετικά κλειστή θάλασσα, άρα ο καθορισμός και οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών γίνεται εντός θαλάσσιας περιοχής πολύ κάτω του ορίου των 200 ν.μ. , τεκμαίρεται ότι το γεωλογικό κριτήριο που η Τουρκία επικαλείσαι δ ε ν λαμβάνεται καθόλου υπόψη.
Έτσι εχόντων των πραγμάτων η ελληνική υφαλοκρηπίδα «καθορίζεται» ν ο μ ι κ ά με βάση την γ ε ω γ ρ α φ ί α και ό χ ι την γ ε ω λ ο γ ί α ή τη γεωμορφολογία.
Αντίθετα η Τουρκία διεκδικεί το δικαίωμα για την τουρκική υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ που θα καταλαμβάνει θαλάσσια περιοχή που φτάνει στο μ έ σ ο περίπου του Αιγαίου Πελάγους (!), προβάλλοντας την ανήκουστη θέση που υποστηρίζει ότι τα νησιά δεν διαθέτουν υφαλοκρηπίδα ούτε δικαιούνται ΑΟΖ πλην μόνο τα χωρικά τους ύδατα που, κατά την Τουρκία, ορίζονται στα 6 ν.μ. .
Έτσι η Τουρκία διεκδικεί να χαραχθεί μια γραμμή στη μ έ σ η του Αιγαίου όπου δυτικά θα είναι η ελληνική υφαλοκρηπίδα και ανατολικά η τουρκική (!) βάζοντας με τον τρόπο αυτόν εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ τα μισά ελληνικά νησιά!
Τούτο όμως είναι ανέφικτο κατά το Διεθνές Δίκαιο καθώς, μεταξύ άλλων, θα δ ι α τ ά ρ α σ σ ε α κ ρ α ί α τον αριθμητικό λόγο “μήκος ακτογραμμής/ αποδιδόμενης θαλάσσιας περιοχής” υ π έ ρ της Τουρκίας (!) , όταν μάλιστα η ελληνική ακτογραμμή είναι δ ι π λ ά σ ι α της τουρκικής, προκαλώντας σ ο β α ρ ή δ υ σ α ν α λ ο γ ί α μεταξύ του μήκους των ακτών Ελλάδας και Τουρκίας και της αποδιδόμενης θαλάσσιας έκτασης ζώνης, σε ποσοστό συντριπτικά υ π έ ρ της Τουρκίας. Αστεία δλδ πράγματα κατά το Διεθνές Δίκαιο και τη νομολογία των Δικαστηρίων της Χάγης και του Αμβούργου…
Δεν μπορεί η νομολογία των διεθνών Δικαστηρίων να γίνει ακορντεόν επειδή η Αθήνα απεφάσισε να παραδώσει στην Άγκυρα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα σε πλήρη παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου και της νομολογίας του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης που κατοχυρώνει πλήρως την ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο.
3. Για ποια «οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας» λοιπόν μιλάμε?
Πρέπει να καταστεί απολύτως ξεκάθαρο ότι η δημόσια συζήτηση δε γίνεται για την «οριοθέτηση» υφαλοκρηπίδας μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας αλλά για την π α ρ ά δ ο σ η από την ελληνική κυβέρνηση στην Τουρκία μέρους της ε λ λ η ν ι κ ή ς υφαλοκρηπίδας!
Το τουρκικό σεισμογραφικό Oruc Reis δεν διεξήγαγε έρευνες σε διαφιλονικούμενες θαλάσσιες ζώνες, όπως τα συστημικά Μέσα παραπληροφορούν τους έλληνες πολίτες με το επιχείρημα ότι, επειδή τάχα δεν έχουν οριοθετηθεί θαλάσσιες ζώνες με την Τουρκία, το τουρκικό σεισμογραφικό επιχειρεί αβλαβή διέλευση (!) σε διεθνή ύδατα, αλλά αντίθετα διεξήγαγε έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας η οποία δ ε ν ανακηρύσσεται ο ύ τ ε οριοθετείται αλλά ανήκει στην Ελλάδα α υ τ ο δ ι κ α ί ω ς κατά το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας.
«Για την άσκησή του δικαιώματος της υφαλοκρηπίδας δ ε ν απαιτείται οιαδήποτε νομική διαδικασία, ούτε η υιοθέτηση νομικών πράξεων. Επιπλέον, το δικαίωμα δ ε ν εξαρτάται από την άσκησή του. Είναι α π ο κ λ ε ι σ τ ι κ ό υπό την έννοια ότι εάν το παράκτιο κράτος (η Ελλάδα εν προκειμένω) δεν επιλέξει να εξερευνήσει ή να εκμεταλλευθεί τις περιοχές της υφαλοκρηπίδας που του ανήκουν, αυτό είναι δ ι κ ή τ ο υ υπόθεση, ο υ δ ε ί ς, όμως, άλλος δύναται να το πράξει χωρίς τη ρητή σ υ ν α ί ν ε σ ή του» [απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου της 20ης Φεβρουαρίου 1969 για την Υφαλοκρηπίδα της Βόρειας Θάλασσας].
Ουδέν συνεπώς ζήτημα διαπραγμάτευσης περί οριοθέτησης ελληνικής υφαλοκρηπίδας στο Αιγαιακό Α ρ χ ι π έ λ α γ ο ς τίθεται, καθόσον τα πράγματα, με βάση όχι το Δίκαιο της Θάλασσας που η Τουρκία δεν έχει συμβληθεί, αλλά βάσει του εθιμικού διεθνούς δικαίου που δ ε σ μ ε ύ ε ι νομικά την Τουρκία, είναι απλά: Η μέση γραμμή για την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών, ιδίως της υφαλοκρηπίδας ελληνικής και τουρκικής δικαιοδοσίας, χαράζεται στη στενή θαλάσσια περιοχή μεταξύ των ανατολικών ελληνικών νησιών του Αιγαιακού Αρχιπελάγους και των ηπειρωτικών προς δυσμάς ακτών της Τουρκίας.
Και τούτο, διότι όλα τα νησιά που δύναται να φιλοξενήσουν ζωή, άρα και οικονομική δραστηριότητα, δικαιούνται φ ο υ λ υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ, όπως το Διεθνές Δίκαιο προβλέπει, όπερ μεθερμηνευόμενον εστί το Αιγαίο είναι νομικά και πραγματικά ελληνικό Αρχιπέλαγος, με την Τουρκία να περιορίζεται σε μια στενή θαλάσσια περιοχή ανατολικά της μέσης γραμμής που χαράζεται μεταξύ των δυτικών ηπειρωτικών ακτών της Τουρκίας και των ανατολικών ελληνικών νησιών , από τη Σαμοθράκη μέχρι τη Μεγίστη (Καστελόριζο).
Πέραν του παραπάνω νομικού και πραγματικού πλαισίου συζήτησης μιλάμε για κάτι εντελώς διαφορετικό – μιλάμε για τον διαμοιρασμό της Ε Λ Λ Η Ν Ι Κ Ή Σ υφαλοκρηπίδας στη μειοδοτική βάση που το ζήτημα βάζει ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του στο Σκάι· ότι δλδ από την Ε Λ Λ Η Ν Ι Κ Ή υφαλοκρηπίδα η Ελλάδα θα πάρει το μεγάλο μέρος και η Τουρκία θα πάρει το μικρό μέρος (της Ε Λ Λ Η Ν Ι Κ Ή Σ , επαναλαμβάνω, υφαλοκρηπίδας) όπως αυτό εξομολογείται ο ίδιος στον τηλεοπτικό σταθμό Σκάι που σήμερα πρωτοστατεί στην υπεράσπιση του κυβερνητικού αφηγήματος της κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη για την παράδοση ελληνικής κυριαρχίας στους τούρκους.
[βλ. βίντεο, «Εξομολογήσεις του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη» στον Αλέξη Παπαχελά («Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης με τα δικά του λόγια» εκδόσεις Παπαδόπουλος) όπου ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης αναφέρεται στα ελληνοτουρκικά και στις δυνατότητες μιας συμφωνίας με την Άγκυρα λέγοντας τα εξής πρωτοφανή: «Οι βασικές παράμετροι μιας συμφωνίας είναι απλές, πολύ απλές. Η (ελληνική) υφαλοκρηπίδα θα μοιραστεί με την Τουρκία λογικά. Εμείς θα πάρουμε το μεγάλο μέρος (της ελληνικής υφαλοκρηπίδας), οι τούρκοι θα πάρουνε το μικρό μέρος (της ελληνικής υφαλοκρηπίδας). Και περίπου θα έχουμε συμφωνήσει και θα αφήσουμε το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης να χαράξει τη γραμμή.»! Το βίντεο με τις δηλώσεις επίτιμου για την παραχώρηση ελληνικής υφαλοκρηπίδας στους τούρκους, εδώ https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10224910046916310&id=1169370310 ]
4. Θα μπορούσε ποτέ οι τουρκικές αξιώσεις να περιβληθούν τον τύπο της δικαιοδοτικής κρίσης του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης?
Η αρπαγή ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων από την Τουρκία είναι νομικά α δ ύ ν α τ η κατά το Δίκαιο της Θάλασσας. Η ικανοποίηση των εξωφρενικών νομικά τουρκικών θέσεων μπορεί να γίνει μ ό ν ο εφόσον η Ελλάς σε μία άνευ προηγουμένου στα νομικά και διπλωματικά χρονικά κίνηση π α ρ α δ ώ σ ε ι οικειοθελώς στην Τουρκία ελληνική εθνική κυριαρχία με απευθείας διμερή συμφωνία μηδενικής ή μειωμένης επήρειας σημαντικών ελληνικών νησιών στην οριοθέτηση των ελληνικών θαλάσσιων ζωνών στο Αιγαιακό Α ρ χ ι π έ λ α γ ο ς. Και τούτο μπορεί να γίνει μόνον ε κ τ ό ς πλαισίου της διεθνούς νομιμότητας, αφού κανένα δικαιοδοτικό διεθνές όργανο μπορεί νομικά να το κάνει.
Κανείς λοιπόν, ούτε η κυβέρνηση Μητσοτάκη ούτε, ασφαλώς, η κυβέρνηση Ερντογάν προτίθεται να προσφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο, καθόσον το Δικαστήριο Δ Ε Ν δύναται νομικά να παραχωρήσει στην Τουρκία την Ελληνική κυριαρχία που το εγχώριο πολιτικό προσωπικό ΈΧΕΙ ΣΥΜΦΩΝΉΣΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΏΣΕΙ.
Το Διεθνές Δικαστήριο δεν δύναται νομικά να δώσει στην Τουρκία τις θαλάσσιες ζώνες που η Ελλάς έχει συμφωνήσει να παραδώσει, ανατρέποντας προκλητικά την αναλογία 2/1 ακτογραμμής των δύο χωρών υπέρ της Τουρκίας , όταν η ελληνική ακτογραμμή είναι διπλάσια της τουρκικής.
Το Διεθνές Δικαστήριο έχει διαμηνύσει στην Ελλάδα ότι η νομολογία του δεν είναι ακορντεόν, ότι δεν δύναται να περιβάλει με το κύρος της νομολογίας του την εξόφθαλμη παράδοση ελληνικής εθνικής κυριαρχίας προς όφελος της Τουρκίας, λόγος για τον οποίο έκλεισε την πόρτα του στην ελληνική κυβέρνηση.
5. Με ποιο λοιπόν τέχνασμα μπορούσε ο ελληνικός λαός να ε ξ α π α τ η θ ε ί ώστε να πεισθεί για την αναγκαιότητα παράδοσης ελληνικής υφαλοκρηπίδας στους τούρκους?
Έτσι εχόντων των πραγμάτων Ελλάδα και Τουρκία όφειλαν να καθίσουν στο τραπέζι των (μυστικών) διαπραγματεύσεων και να βρουν τρόπο η Ελλάς να παραχωρήσει εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα στην Τουρκία εκτός διεθνών δικαιοδοτικών οργάνων.
Της στημένης ελληνοτουρκικής διένεξης θα έπρεπε να προηγηθούν λεόντειες συμφωνίες οριοθέτησης θαλάσσιων ζωνών σε βάρος της Ελλάδας με Ιταλία και Αίγυπτο, με αναγνώριση από την Ελλάδα μειωμένης επήρειας ελληνικών νησιών αφενός, ως πρόκριμα παράδοσης του Αιγαίου στην Τουρκία, αφετέρου δε ΠΑΡΆΛΕΙΨΗ οριοθέτησης ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας – Κύπρου.
[Για τη μεθόδευση η Ελλάδα και η Κύπρος να μην ενώσουν ποτέ τις ΑΟΖ τους μερίμνησε ήδη από το 2003 η κυβέρνηση Σημίτη, με υπουργό Εξωτερικών το Γιώργο Παπανδρέου (γνωστός στο πανελλήνιο ως ΓΑΠ).
Όπως αποκάλυψε ο κ. Ρολάνδης σε παλαιότερη τηλεοπτική εκπομπή στο κυπριακό κανάλι ΡΙΚ, το 2003 η Αθήνα είχε ζητήσει από τη Λευκωσία, στη συμφωνία οριοθέτησης που η Κύπρος θα έκανε με την Αίγυπτο να μείνει η Κύπρος 5 ναυτικά μίλια ανατολικότερα στο δυτικό άκρο (!), όπως και έγινε.
Υπενθυμίζεται ότι τότε Υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας ήταν ο Γιώργος Παπανδρέου και η παραίνεση αυτή προς τη Λευκωσία έγινε στη βάση των ελληνικών σχεδιασμών διευκόλυνσης της Τουρκίας στην παραχώρηση του Αιγαίου στους τούρκους, αφού η συμφωνία που η Κύπρος σχεδίαζε και Η ΕΛΛΆΔΑ (ΜΕ ΤΟΝ ΓΑΠ ΥΠΕΞ) ΑΠΈΤΡΕΨΕ θα αποδείκνυε πως το Καστελόριζο διαθέτει ΑΟΖ !
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργου Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Κύπρου Νίκου Ρολάνδη, «Η Ελλάδα ήταν πάντα διστακτική να εγείρει θέματα, στα οποία έχει διαφορές με την Τουρκία για το δίκαιο της θάλασσας. […]
Ηγέρθη θέμα γιατί, αν η Ελλάδα μετρούσε τη δική της περιοχή από το Καστελόριζο, που είναι το ακραίο σημείο, προς την Κύπρο τότε αλλού θα ήταν η ΑΟΖ μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας».
Σε αυτό το σημείο ο κ. Ρολάνδης επικαλείται, μάλιστα, και πρακτικά συνεδριάσεων στο Γραφείο του τότε γενικού εισαγγελέα, με αντιπροσωπεία του ελληνικού ΥΠΕΞ, ο οποίος (έλληνας απεσταλμένος του ΓΑΠ στην Κύπρο) «παρακάλεσε» την κυπριακή πλευρά να ΜΗΝ υπογράψει την αρχική θαλάσσια οριοθέτηση.
«Μας είπε λοιπόν ο έλληνας απεσταλμένος το εξής: Αν δεχτούμε την ελλαδική θέση ότι το Καστελόριζο έχει πλήρη επήρεια στην οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας, τότε η μέση γραμμή θα είναι μέχρι εδώ. Αν δεχτούμε την τουρκική θέση ότι το Καστελόριζο δεν έχει επήρεια, τότε η γραμμή είναι αλλού.
Ο “έλληνας” απεσταλμένος του Γιώργου Παπανδρέου για αποφυγή των προβλημάτων αυτών προέτρεψε την κυπριακή πλευρά όπως διορθωθούν οι συντεταγμένες εις βάρος της Ελλάδας και προς όφελος της Τουρκίας (!) και τα κυπριακά σύνορα δυτικά να σταματήσουν μέχρι 8 ναυτικά μίλια μέσα από εκεί που έχουν συμφωνηθεί, ούτως ώστε να αποφευχθούν οποιεσδήποτε επιπλοκές με την Τουρκία».
Για τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης Σημίτη και του ΓΑΠ προσωπικά ώστε η Ελλάδα και η Κύπρος να μην οριοθετήσουν ποτέ μεταξύ τους ΑΟΖ, βλ δηλώσεις του υπουργού Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Κύπρου Νίκου Ρολάνδη στο ΡΙΚ, στο βίντεο εδώ https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10224583947324024&id=1169370310&extid=wHwaZh7Q1rcqoZ0d ]
6. Γιατί Ελλάδα και Τουρκία έπρεπε να εφεύρουν το τουρκολιβυκό μνημόνιο?
Στο πλαίσιο αυτό των συντονισμένων ενεργειών της τουρκικής και ελληνικής διπλωματίας για την παραχώρηση του Αιγαίου στους τούρκους συμφωνήθηκε να προηγηθεί ο λαγός του Α Κ Υ Ρ Ο Υ τουρκολιβυκού μνημονίου (Ό Χ Ι Α Ν Υ Π Ό Σ Τ Α Τ Ο Υ όπως η ελληνική κυβέρνηση ε σ κ ε μ μ έ ν α χαρακτηρίζει εσφαλμένα νομικά το τουρκολιβυκό μνημόνιο), ώστε να διευκολυνθεί επικοινωνιακά η Αθήνα να υπογράψει λεόντειες συμφωνίες οριοθέτησης θαλάσσιων ζωνών με την Ιταλία και , κυρίως, την Αίγυπτο, προς όφελος της Τουρκίας κατά την τελική φάση της παράδοσης του Αιγαίου στους τούρκους.
Τούτων δοθέντων η Τουρκία σύναψε (και καλά) ένα άκυρο με τη Λιβύη μνημόνιο με την οποία Δ Ε Ν διαθέτει κοινά θαλάσσια σύνορα Ο Ύ Τ Ε αντικριστές ακτές ώστε να δικαιούται κατά το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας να συνάψει τέτοια συμφωνία · θα ήταν σαν η Ελλάδα σε μια προσπάθεια να διεκδικήσει ιταλική υφαλοκρηπίδα που δεν της ανήκει να επιχειρήσει το νομικά αδιανόητο, να συνάψει συμφωνία οριοθέτησης θαλάσσιων ζωνών με την Τυνησία (!) χώρα δηλαδή με την οποία δεν διαθέτει κοινά θαλάσσια σύνορα ούτε αντικριστές ακτές..!
Στη συνέχεια τα αργυρώνητα μιντιακά ανδρείκελα της ελληνικής κυβερνήσεως θα αναλάμβαναν την άσκηση πίεσης στην κοινή γνώμη περί δήθεν «τετελεσμένων από το τουρκολιβυκό μνημόνιο που η Ελλάς επείγεται να ακυρώσει στην πράξη με (άρον-άρον) οριοθέτηση ΑΟΖ με Ιταλία και Αίγυπτο, έστω κι αν στο βωμό της ακύρωσης του τουρκολιβυκού μνημονίου απαιτηθεί να θυσιάσουμε μικρή έκταση από την ΑΟΖ μας!», ενώ η πραγματικότητα είναι ότι καμία πίεση το τουρκολιβυκό μνημόνιο ασκεί νομικά στην Ελλάδα καθώς αυτό πάσχει νομικά από α π ό λ υ τ η α κ υ ρ ό τ η τ α.
Με σημαία λοιπόν την επιτακτικότατα τάχα ακύρωσης του τουρκολιβυκού μνημονίου ετέθη σε εφαρμογή από την Δεξιά διακυβέρνηση η τελική φάση του σχεδίου παράδοσης του Αιγαίου στους τούρκους, συνάπτοντας καταρχάς λεόντειες συμφωνίες με την Ιταλία αρχικά και την Αίγυπτο στη συνέχεια.
(α) Η λεόντειος συμφωνία με την Ιταλία
Το σχέδιο παράδοσης του Αιγαίου στους τούρκους έθεσε σε εφαρμογή η κυβέρνηση με τη συμφωνία οριοθέτησης ελληνο-ιταλικής ΑΟΖ αναγνωρίζοντας μ ε ι ω μ έ ν η επήρεια σε ελληνικά νησιά, όπως τα Διαπόντια Νησιά (70%) και οι Στροφάδες (32%, μόνο).
Η ελληνική κυβέρνηση υπέγραψε το έτος 2020 ένα κείμενο που επί 30 ολόκληρα χρόνια όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις αρνήθηκαν να υπογράψουν!
Πρόκειται για τη συμφωνία τού 1977 που καμία ελληνική κυβέρνηση διανοήθηκε ποτέ να υπογράψει, που καταρτίστηκε π ρ ο θεσπίσεως του Δικαίου Θαλάσσης το 1982, την οποία η σημερινή κυβέρνηση υπέγραψε αυτούσια, επωφελεία των ιταλών, συμφωνώντας ότι τα παραπάνω ελληνικά νησιά έχουν περιορισμένη επήρεια, επιλογή που έγινε εσκεμμένα με στόχο την απεμπόληση εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων τόσο στην οριοθέτηση ΑΟΖ με την Αλβανία όσο και, κυρίως, ως αρνητικό για τη χώρα νομικό προηγούμενο στην τελική φάση του σχεδίου παραχώρησης στην Τουρκία ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στο Αιγαιακό Αρχιπέλαγος.
Περαιτέρω, η ελληνική κυβέρνηση συμφώνησε στο αδιανόητο, για πρώτη φορά στη διεθνή Ιστορία του Δικαίου της Θαλάσσης, να παραχωρήσει σε κυρίαρχο κράτος, την Ιταλία εν προκειμένω, ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στην ελληνική αιγιαλίτιδα, δηλαδή στα ελληνικά χωρικά ύδατα, επιτρέποντας στους ιταλούς ψαράδες να ψαρεύουν μέσα από τα 6 ν.μ. ! Πρόκειται για προφανή απεμπόληση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων σε μια αδιανόητη για τη χώρα συμφωνία που θα αποτελέσει κακό προηγούμενο με την Τουρκία.
(β) Η λεόντειος συμφωνία με την Αίγυπτο
Στη συνέχεια, με το πρόσχημα της επιτακτικότητας τάχα της διεμβόλισης του (νομικά α π ο λ ύ τ ω ς Α Κ Υ Ρ Ο Υ) τουρκολιβυκού μνημονίου η ελληνική κυβέρνηση υπέγραψε λεόντειο συμφωνία μ ε ρ ι κ ή ς οριοθέτησης θαλάσσιων ζωνών με την Αίγυπτο π ε τ σ ο κ ό β ο ν τ α ς την επήρεια της μεγαλύτερης ελληνικής νήσου: της Κ Ρ Ή Τ Η Σ ! Με το τουρκολιβυκό μνημόνιο να διευκολύνει επικοινωνιακά την ελληνική κυβέρνηση στην εξόφθαλμη παράδοση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων τόσο στην Αίγυπτο όσο και, στην επόμενη φάση της Ελληνικής Τραγωδίας, στην Τουρκία…
Με τη μεθόδευση αυτή της ελληνικής κυβέρνησης η απόκλιση της ΑΟΖ που έλαβε η Ελλάδα είναι από το 52,6%, που θα της έδινε η αρχή της μέσης γραμμής Ελλάδας – Αιγύπτου, μόλις στο 44%.
Η μείωση της ελληνικής ΑΟΖ κατά 6.334 km2 (από 38.859 σε 32.525) αντιστοιχεί σε μείωση κατά 17,66% ή για να το πούμε αλλιώς η Ελλάδα παραχώρησε με τη συμφωνία στην Αίγυπτο το 8,6% της συνολικής θαλάσσιας έκτασης που οριοθετήθηκε, πετσοκόβοντας οικειοθελώς η Ελλάς την επήρεια της Κρήτης, της κορωνίδας δηλαδή των ελληνικών νησιών στην οριοθέτηση των ελληνικών θαλάσσιων ζωνών, σε ποσοστό τουλάχιστον 15% · οι λεπτομέρειες της συμφωνίας οριοθέτησης θαλάσσιων ζωνών με την Αίγυπτο ουδέποτε δόθηκαν στη δημοσιότητα.
[βλ. Η Ελλάδα παραχώρησε στην Αίγυπτο 17,66% της ΑΟΖ που θα της έδινε η μέση γραμμή! – Αναλυτικά στοιχεία και χάρτες
Ο Ευάγγελος Βενιζέλος με ένα αρτιότατο νομικά άρθρο – παρέμβασή στα δημόσια πράγματα της χώρας όπου αποτυπώνεται ο νομικά μεστός συλλογισμός του, από την εγνωσμένου κύρους νομική αυθεντία του ως ακαδημαϊκού, συνεπής τη φορά τούτη στο ραντεβού του με την Ιστορία στηλιτεύει τα προβληματικά (sic) σημεία — νομικά και πραγματολογικά — της ελληνοαιγυπτιακής συμφωνίας, που καταδεικνύουν ολιγωρία των ολίγιστων των Αθηνών κατά την προφανή απεμπόληση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων προς όφελος της Τουρκίας και της Αιγύπτου, προστατευόμενων απόλυτα κατά το Διεθνές Δίκαιο, ως εξής:
(α) Καταδεικνύει ο Βενιζέλος το νομικά πρωτοφανές στο δίκαιο των Συνθηκών οριοθέτησης θαλάσσιων ζωνών, να μ η ν γίνεται π ο υ θ ε ν ά αναφορά στη Συνθήκη μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου, ούτε στο προοίμιο ούτε στα άρθρα της συμφωνίας, στις α ρ χ έ ς που διέπουν την οριοθέτηση και ιδίως στους κανόνες της ίσης απόστασης / μέσης γραμμής και της π λ ή ρ ο υ ς επήρειας των νησιών, αλλά, αντίθετα, οι εφαρμοζόμενοι στην πράξη κανόνες που διέπουν την ελληνοαιγυπτιακή συμφωνία να συνάγονται από τη γεωγραφική και γεωμετρική ανάλυση του αποτελέσματος της μερικής οριοθέτησης επί του χ ά ρ τ ο υ (!), που είναι και ο μόνος τρόπος να συναχθεί το ποσοστό επήρειας των νησιών κατόπιν περίπλοκων γεωδαιτικών υπολογισμών ανώτερης Γεωδαισίας, ήτοι να υπολογιστεί πώς χαράχθηκε η οριοθετική γραμμή και ποιος βαθμός επήρειας, ποιων νησιών και ποιων ακτών ελήφθη υπόψη!
[Με λόγια απλά, ο Βενιζέλος αναδεικνύει εδώ τη συγκλονιστική νομικά παραδοχή , ότι για να μη διαφανεί το μέγεθος της μειοδοσίας της κυβερνήσεως Μητσοτάκη, ήτοι το μέγεθος εκχώρησης ελληνικής ΑΟΖ κατά την παράδοση ελληνικής κυριαρχίας στην Αίγυπτο, ιδίως δε το πετσόκομμα της επήρειας της Κρήτης, της κορωνίδας δλδ των νήσων του ελληνικού Αρχιπελάγους, η κυβέρνηση Μητσοτάκη μερίμνησε παρασκηνιακά ώστε να μην αποτυπωθούν αριθμητικά στη Συνθήκη τα ποσοστά επήρειας των νήσων!]
(β) Επισημαίνει ο Βενιζέλος ότι η συμφωνία Ελλάδας – Αιγύπτου έχει ως αντικείμενο τη μερική οριοθέτηση της ΑΟΖ χωρίς Κ Α Μ Ί Α αναφορά στην έννοια της υ φ α λ ο κ ρ η π ί δ α ς (!) που ισχύει Ipso facto και ab initio, χωρίς να απαιτείται ανακήρυξη.
(γ) Η συμφωνία της Ελλάδας με την Αίγυπτο συνάπτεται, σύμφωνα με τον Ε. Βενιζέλο, ενώ η Αίγυπτος έχει χωρικά ύδατα 12 ν.μ. και η Ελλάδα 6 ν.μ. χ ω ρ ί ς ρητή πρόβλεψη ότι η Ελλάδα μπορεί να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στο Α ι γ α ί ο στα 12 ν.μ. , σε αντίθεση με τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στην οποία περιλαμβάνεται η πρόβλεψη για επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων στο Ι ό ν ι ο στα 12 ν.μ. .
(δ) Σύμφωνα με τον Ευάγγελο Βενιζέλο, η συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου δίνει την εντύπωση ότι οι τουρκικοί ισχυρισμοί Ανατολικά του 28ου μεσημβρινού (θαλάσσια περιοχή Ρόδου -Καστελόριζου) λαμβάνονται π λ ή ρ ω ς υ π ό ψ η (ότι δηλαδή Ανατολικά του 28ου μεσημβρινού βρίσκεται η «γαλάζια τουρκική πατρίδα») , γι’αυτό ίσως η απάντηση της Αιγύπτου στην τουρκική αντίδραση ήταν : «Περιμένετε να δείτε το κείμενο της συμφωνίας» (!) όπως δεικτικά συμπληρώνει ο ακαδημαϊκός Βενιζέλος…
Περαιτέρω, στη λεόντειο συμφωνία Ελλάδας – Αιγύπτου, ο ακαδημαϊκός Βενιζέλος επισημαίνει το επικίνδυνο για τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα σημείο (άρθρο 1δ) σύμφωνα με το οποίο οι γεωγραφικές συντεταγμένες μπορεί να αναθεωρηθούν με συμφωνία Ελλάδας – Αιγύπτου, σε περίπτωση οριοθέτησης με «αλλά ενδιαφερόμενα γειτονικά κράτη», όπερ μεθερμηνευόμενον εστί, αν η Ελλάδα θελήσει μελλοντικά να οριοθετήσει ΑΟΖ, ανατολικά και δυτικά της μέσης γραμμής, ακόμη και με την Κύπρο, θα πρέπει να έχει την έ γ κ ρ ι σ η της Αιγύπτου (!) καθιστώντας έτσι το Κάϊρο ρ υ θ μ ι σ τ ή στα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στο Αιγαίο!
[Κατοχυρώνονται με τον τρόπο αυτόν πλήρως οι τουρκικές αξιώσεις περί «γαλάζιας πατρίδας» Α ν α τ ο λ ι κ ά του 28ου μεσημβρινού (θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου), με την Τουρκία να αξιώνει διαπραγμάτευση μόνον Δ υ τ ι κ ά του 28ου μεσημβρινού, με απλά δλδ λόγια, να αξιώνει να διαπραγματευθεί και μέρος της απομένουσας ελληνικής ΑΟΖ μεταξύ Καστελόριζου, Ρόδου, Καρπάθου, Κρήτης, αφού έχει ήδη τουρκοποιήσει την ελληνική ΑΟΖ ανάμεσα στον 28ο και 30ό μεσημβρινό (Ρόδος – Καστελόριζο), έτσι που από παραλείψεις της ελληνικής κυβερνήσεως, το Καστελόριζο καταλήγει να ριφθεί στον Τάρταρο της τουρκικής θαλάσσιας κυριαρχίας, πρόσθετα δε, να διεμβολίσει η Τουρκία την ελληνοκυπριακή ΑΟΖ πετυχαίνοντας την πλήρη απομόνωση της Κύπρου.]
(ε) Στη συνέχεια ο καθηγητής Ευάγγελος Βενιζέλος κάνει μια συγκλονιστική επισήμανση σύμφωνα με την οποία , ο συνδυασμός δύο κρίσιμων άρθρων της συμφωνίας μπορεί να αφήνει το ενδεχόμενο η Αίγυπτος και η Τουρκία να οριοθετήσουν ΜΕΤΑΞΎ ΤΟΥΣ θαλάσσιες ζώνες Ανατολικά του 28ου μεσημβρινού (όπου βρίσκεται και το νησιωτικό σύμπλεγμα Καστελόριζου) με μόνη υποχρέωση της Αιγύπτου να ΕΝΗΜΕΡΏΣΕΙ ΑΠΛΏΣ ΤΗΝ ΕΛΛΆΔΑ, ΧΩΡΊΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΊΑ Η ΣΥΜΦΩΝΊΑ ΤΗΣ ΕΛΛΆΔΑΣ!
(στ) Τέλος, ο ακαδημαϊκός Ε. Βενιζέλος εντοπίζει το — ενδεικτικό της λεόντειας φύσεως για την Ελλάδα — σημείο της συμφωνίας, όπου η ελληνοαιγυπτιακή συμφωνία προβλέπει στο άρθρο 3 ότι κάθε διαφορά ως προς την ερμηνεία και εφαρμογή της θα επιλύεται «μέσω της… διπλωματικής οδού σε πνεύμα… κατανόησης και συνεργασίας»!
Δεν περιέχει συνεπώς ρήτρα προσφυγής ο ύ τ ε σε δ ι α ι τ η σ ί α ο ύ τ ε στο Διεθνές Δ ι κ α σ τ ή ρ ι ο της Χάγης. Αντιθέτως η εισαγόμενη επίσης προς κύρωση ελληνοϊταλική συμφωνία προβλέπει στο άρθρο 4 ότι αν οι διπλωματικές προσπάθειες δεν ευδοκιμήσουν μετά από τέσσερεις μήνες, θεμελιώνεται δικαιοδοσία του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης. Επίσης η συμφωνία Κύπρου – Αιγύπτου του 2003 προβλέπει τελικά προσφυγή σε διαιτησία.
[Επιβεβαιώνει στο σημείο αυτό ο ακαδημαϊκός Βενιζέλος την εκτίμηση που έκανα από την πρώτη στιγμή, ότι κανείς, ούτε η κυβέρνηση Μητσοτάκη ούτε, ασφαλώς, η κυβέρνηση Ερντογάν προτίθεται να προσφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο, καθόσον το Δικαστήριο Δ Ε Ν δύναται νομικά να παραχωρήσει στην Τουρκία την Ελληνική κυριαρχία που το εγχώριο πολιτικό προσωπικό ΈΧΕΙ ΣΥΜΦΩΝΉΣΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΏΣΕΙ, λόγος για τον οποίο το Δικαστήριο έκλεισε την πόρτα του στην ελληνική κυβέρνηση.]
[Ολόκληρο το άρθρο – παρέμβαση του Ε. Βενιζέλου στο Βήμα (Βενιζέλος: Τι πρέπει να προσέξει η κυβέρνηση κατά την κύρωση των συμφωνιών με Αίγυπτο και Ιταλία), εδώ https://www.tovima.gr/…/venizelos-ti-prepei-na…/ ]
Βλέπουμε λοιπόν ότι για να οδηγηθούμε στην εθνική καταστροφή τής σύναψης της ελληνοαιγυπτιακής λεόντειας συμφωνίας, να εμφανιστεί τάχα υπό πίεση η ελληνική κυβέρνηση και συρόμενη να συνάψει λεόντειες συμφωνίες με την Ιταλία αρχικά και την Αίγυπτο στη συνέχεια, έπρεπε από Αθήνα και Άγκυρα να εφευρεθεί το τουρκολιβυκό μνημόνιο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...
ΠΗΓΗ:https://www.e-synews.gr/wp/2020/09/29/to-schedio-tin-paradosi-stoys-toyrkoys-adiamfisvititon-ellinikon/
Δεν υπάρχουν σχόλια